۱. آقا گلزاده، فردوس؛ «ویژگیهای متون ادبی از دیدگاه زبانشناسی»؛ مجموعه مقالات پنجمین کنفرانسهای زبانشناسی، محمد دبیرمقدم و ابراهیم کاظمی آرویج، تهران، ۱۳۸۲.
۲. حسینی مؤخر، سید محسن؛ «ماهیت شعر از دیدگاه منتقدان ادبی اروپا، از افلاطون تا دریدا»؛ فصلنامه پژوهشهای ادبی، ش۲، پاییز و زمستان ۱۳۸۲.
۳. حقشناس، علیمحمد؛ «سه چهره یک هنر»؛ مطالعات و تحقیقات ادبی، سال اول، شماره ۱ و۲، ۱۳۸۳.
۴. دیچز، دیوید؛ شیوههای نقد ادبی؛ غلامحسین یوسفی و محمد تقی صدقیانی، تهران: علمی، ۱۳۶۲.
۵. زرقانی، سیدمهدی؛ چشم انداز شعر معاصر ایران؛ چاپ اول، تهران: ثالث، ۱۳۸۳.
۶. زرینکوب، عبدالحسین؛ ارسطو و فن شعر؛ چاپ دوم، تهران: امیرکبیر، ۱۳۶۹.
۷. سنائی غزنوی، ابوالمجد مجدود بن آدم؛ حدیقه الحقیقه و شریعه الطریقه؛ مدرس رضوی، چاپ چهارم، تهران: دانشگاه تهران، ۱۳۷۴.
۸. شفیعی کدکنی، محمدرضا؛ ادوار شعر فارسی از مشروطیت تا سقوط سلطنت؛ چاپ اول(ویرایش دوم)، تهران: سخن، ۱۳۸۰.
۹. شفیعی کدکنی، محمدرضا؛ موسیقی شعر؛ چاپ هفتم، تهران: آگاه، ۱۳۸۱.
۱۰. صفوی، کوروش؛ از زبانشناسی به ادبیات (شعر)؛ جلد دوم، تهران: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۳۸۰الف.
۱۱. صفوی، کوروش؛ از زبانشناسی به ادبیات (نظم)؛ جلد اول، چاپ دوم، تهران: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۳۸۰ب
۱۲. صفوی، کوروش؛ از زبانشناسی به ادبیات؛ تهران: چشمه، ۱۳۷۳.
۱۳. ضیمران، محمد؛ ژاک دریدا و متافیزیک حضور؛ تهران: هرمس، ۱۳۷۹.
۱۴. طوسی، خواجه نصیر الدین؛ معیار الاشعار؛ جلیل تجلیل، تهران: جامی، ۱۳۶۹.
۱۵. نظامی عروضی سمرقندی؛ چهارمقاله؛ رضا انزابی نژاد و سعید قره بگلو، تهران: جامی، ۱۳۷۶.
۱۶. هارلند، ریچارد؛ درآمدی تاریخی بر نظریه ادبی از افلاطون تا بارت؛ علی معصومی و شاپور جورکش، تهران: چشمه،۱۳۸۲.
۱۷. هایدگر، مارتین: شعر، زبان و اندیشه رهایی؛ عباس منوچهری، چاپ اول، تهران، مولی، ۱۳۸۱
18. Leach, G . N; A Linguistic Guide to English Poetry ; London: Longman, 1969.